شوراى تحول و نوسازى نظام آموزشی کشور

نخستین جلسه شوراى تحول و نوسازى نظام آموزشی کشور به ریاست حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملى دبیر شوراى عالى انقلاب فرهنگى در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

🔷دکتر جمیله علم الهدی در تشریح ویژگی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: این سند در اسناد جمهوری اسلامی ایران جزء اسناد منحصر به فرد است چرا که این سند به صورت کاملاً بومی و مبنایی تهیه شده است.

🔸وی ادامه داد: حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» از سند تحول بنیادین از دیگر ویژگی‌های این سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

🔷دکتر علم الهدی با اشاره به فصل هشتم سند تحول که تأکید بر همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای اجرایی سازی سند دارد، خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید شورای تحول و نوسازی قصد داریم به جای پرسشگری برای اجرای سند تحول بنیادین به اجرایی‌سازی آن کمک شود.

وی، با تأکید بر اینکه سند باید هر ۵ سال به روز رسانی شود، گفت: این امر به همکاری مشترک و همچنین به کمک آموزش و پروش نیاز دارد.

🔸دکتر علم الهدی گفت: با اشاره به اینکه به طور ناخواسته و به اشتباه سند تحول بنیادین با سند آموزش و پرورش معادل شد، گفت: مسئله این سند، تعلیم و تربیت کشور است.

🔷وی، با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت بین‌رشته‌ای و بین دستگاهی است، افزود: بحث تعلیم و تربیت به وزارتین آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و بهداشت و همچنین صدا و سیما مربوط است.

 

درباره‌ی admin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *