شماره نوزدهم مجله «چامه» در ۲۰۰ صفحه و ویژه علی‌محمد حق‌شناس انتشار یافته است. در این شماره افراد زیادی از جمله نگار داوری اردکانی، ابوالقاسم اسماعیل پور، و کوروش صفوی درباره حق‌شناس یادادشت‌هایی ارائه داده‌اند. مصاحبه علی‌محمد حق‌شناس نیز در این شماره بازنشر شده است. محمدصادق رحمانیان، مدیر و سردبیر این دوماهنامه ادبی در سرمقاله این شماره در مطلبی با عنوان «آموزگار عشق و شاعری» او را انسانی جست‌وجوگر، آزاد و علاقه‌مند به شعر و ادبیات، شوخ‌طبع و با عاطفه سرشار معرفی می‌کند که گاه به زودرنجی می‌زد، و عاشق طبیعت و گل و گیاه بود.

نگار داوری اردکانی یادداشت خود برای دکتر حق‌شناس با نام «حق‌شناسی از حق‌شناس» را با این جمله شروع می‌کند که :

«با همه عرق میهنی‌اش، وسعت زمین زیر پایش جهان و زمانه‌اش همه زمان بود و فکر بلندش در کالبد محدود همزمانی و درزمانی نمی‌گنجید.»

در جایی دیگر نقل می‌کند که «می‌گفت که به زنان رشک می‌برد چراکه دریافته بود که «آنها در ابتدای خودشان‌اند»، «کنار پنجره‌ها ایستاده‌اند»،‌ نظاره‌گر فصل‌هایند و «دست بدوی‌شان شبنم دقایق را، به نرمی از تن احساس مرگ برمی‌چیند» و حیات می‌آفریند».

علاقه‌مندان به نسخه کاغذی علاوه بر کتابفروشی‌ها و دکه‌های معتبر می‌توانند برای خرید نسخه کاغذی به طور مستقیم به این نشانی  https://idpay.ir/chamehmag/shop  مراجعه و آن را تهیه کنند. یا از طریق فیدیبو این نشریه را خریداری کنند.

davari

سوابق تحصیلی

کارشناسی: شیمی کاربردی / 1368 / تهران / دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد: زبان‏شناسی همگانی / 1375 / تهران / دانشگاه تربیت مدرس
دکتری: زبان‏شناسی همگانی / 1384 / تهران / دانشگاه تهران