کارشناسی ارشد:

باهری، لطفعلی(۱۳۸۷). بررسی نگرش زبانی و مؤلفه‏های هویت ملی دانش‏ آموزان دوره پیش دانشگاهی استان اردبیل. کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی. دانشگاه پیام‏نور. واحد تهران.

پیرمنش، محبوبه(۱۳۸۷). بررسی نگرش دانش‏آموزان اسلامشهر به قرض‏گیری واژگانی و ارزیابی تأثیر متغیر شهری شدن بر این فرایند. کارشناسی ارشد زبان‏شناسی همگانی. دانشگاه پیام‏نور. واحد تهران.

شیخی، حامد(۱۳۸۷). تفاوت‏های گونه عامیانه میان جنس مذکر و مونث در فارسی تهرانی. کارشناسی ارشد زبان‏شناسی همگانی. دانشگاه پیام ‏نور. واحد تهران.

عابدینی، محمدرضا(۱۳۸۷). بررسی تأثیر کاربرد راهبردهای یادگیری شناختی بر سطح درک مطلب درس زبان فارسی سال اول متوسطه دانش ‏آموزان پسر مناطق روستایی شهرستان اقلید. کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی. دانشگاه پیام ‏نور. واحد تهران.

کاظمی، سید مهدی موسی(۱۳۸۷). گویش نایینی: زوال یا بقا؟ کارشناسی ارشد زبان‏شناسی همگانی. دانشگاه پیام ‏نور. واحد تهران.

یعقوبی، هما(۱۳۸۷). تأثیر جنسیت بر شیوه بیان تقاضا در زبان فارسی. کارشناسی ارشد زبان‏شناسی همگانی. دانشگاه پیام ‏نور. واحد تهران.

علیجانی، معصومه(۱۳۸۷). علل ماندگاری زبان فارسی. کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

مصطفی، تحسین(۱۳۸۷). بررسی نگرش‏های زبانی دانش پژوهان استان کردستان. کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

سیدین، سایه(۱۳۸۸). نگرش‏های زبانی دانش آموزان شهر اصفهان. دانشگاه پیام نور. واحد اصفهان.

محرمی، مریم(۱۳۸۸). بررسی میزان مطابقت کتاب زبان فارسی سال سوم متوسطه رشته علوم انسانی با اصول برنامه ریزی درسی. دانشگاه پیام نور (واحد تهران). با کسب مجوز معاون محترم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی.

فولادی، اشرف(۱۳۸۸). بررسی تطبیقی وضعیت اصطلاحات حوزه تحلیل گفتمانی در انگلاسی و فارسی از دیدگاه معیار سازی زبان. دانشگاه پیام نور (واحد تهران). با کسب مجوز معاون محترم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی.

رجبی، مریم(۱۳۸۸). زبان و تحصیلات: با نگاهی به دانش آموزان دختر مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان قائم شهر. دانشگاه پیام نور. واحد تهران. با کسب مجوز معاون محترم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی.

احمدی، حبیب(۱۳۸۸). بررسی گویش بردخون. دانشگاه پیام نور. (واحد تهران). با کسب مجوز معاون محترم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی.

حدادها، رضا(۱۳۸۸). بررسی کمی و کیفی سیر ورود واژه های اروپایی به زبان فارسی (با نگاهی تطبیقی به دو دوره پیش و پس از انقلاب). دانشگاه پیام نور. (واحد تهران). با کسب مجوز معاون محترم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی. 

عبدی، رضا(۱۳۸۸). مطالعه ی واژه سازی علمی در دو زبان عربی و انگلیسی با هدف یافتن روش هایی بهینه برای واژه سازی علمی در زبان فارسی. دانشگاه پیام نور. (واحد تهران). با کسب مجوز معاون محترم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی.

ملکوتی، فاطمه(۱۳۸۹). بررسی کتابهای آموزش زبان فارسی کانون زبان. دانشگاه پیام نور . واحد تهران.

مریم، معمار. تحلیل زبانشناختی بازنمایی جنسیت در منتخبی از رمان‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی.

خواج‌زاده‌جهرمی، نوشین. بررسی طرحواره‌های فرهنگی دیوان حافظ با تکیه بر باهم‌آیی‌های واژگانی.

درویشی، بخشان. دستور تعارف برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان.

صابرلتیباری، فرشته. تحلیل گفتمان خود و دیگری در بخش تاریخی شاهنامه فردوسی.

دانشورکیان، امیرحسین. مطالعه‌ی تظبیقی زبانی متن رمان ماجراهای هاکلبری فین در دو زبان فارسی و انگلیسی،‌رویکردی شناختی.

مودب‌نیا، سعید. تدوین واژه‌نامه کاربردی زبان فارسی.

دلاور، ‌فاطمه. آموزش مثنوی به فارسی‌آموزان غیرفارسی زبان براساس رویکرد ارتباطی محتوا محور.

صابری، صادق. ارزیابی تطبیقی چکیده مقالات فارسی و انگلیسی زبانشناسی در دهه اخیر در چارچوب نظریه ساختار بلاغی.

پهلوان‌نشان، امید. تحلیل گفتمان و مشاوره بیماری ایدز و برنامه‌ریزی زبانی مرتبط با آن.

پورعباس،‌رضا. تحلیل گفتمان شعر حافظ با تمرکز بر مفهوم راز آیین مهر و شیوه‌های برجسته‌سازی و حاشیه‌رانی آن.

کلانتری، مرضیه. واکاوی تعارفات ایرانی برای استفاده در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان براساس رویکرد ارتباطی.

ابراهیمی، شیرین. طرح تدوین دستور آموزشی زبان فارسی برای استفاده در کتاب‌های آموزشی سطح پایه و میانی.

خدابخشی، تانیا. الگوی مولفه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان.

فضعلی، شیوا. مطالعه متغیر جنسیت بر ویژگی زبانی شعر شاعران معاصر(در چهارچوب زبانشناسی اجتماعی شناختی.

کافی‌زاده، سمیه. تحلیل اصطلاح‌شناختی گفتمان معتادان.

نراقیان،‌ انسیه. تحليل خطبه حضرت زهرا ( ص ) در چهارچوب معناشناسي شناختي بر پايه آيات قرآن و روايات.

مهدوی، فاطمه(۱۲۹۴). تحليل انتقادي گفتمان رسانه داخلي ( خبر21 ، شبكه اول ) و رسانه بي بي سي( خبر22 ، اخبار 60دقيقه )برپايه رويكرداقناع. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

آروین، مهدیه(۱۳۹۴). مطالعه تحلیلی متون ساخت‌واژه زبان فارسی. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

تامینی‌لیچایی، لیلا(۱۳۹۴). تحلیل بر ترجمه متون انگلیسی دانشگاهی از منظر گفتمانی. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

صباغان، ‌نسرین(۱۳۹۴). بررسي تطبيقي – تحليلي گفتمان لالايي هاي ايراني و انگليسي. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

نفری، محمدحسین. تحليل ساخت واژه هاي ممكن ناموجودوكاربردآن در آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان.

میرشاه‌نسب، مریم(۱۳۹۴). مطالعه شبکه‌های معنایی واژگان با رویکرد کاربردی به آموزش زبان انگلیسی. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

چیذری، آزاده(۱۳۹۳). مطالعه بازنمود مفهوم خانواده در ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات دو زبان فارسی و فرانسه از دیدگاه تحلیل انتقادی گفتمان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

نویدی، راضیه(۱۳۹۳). بررسی مقایسه مشخصه‌های نوشتاری رما‌ن‌نویسان زن و مرد معاصر ایران از منظر تحلیل انتقادی گفتمان.

شجاعی،‌ الهام(۱۳۹۳). مطالعه تطبيقي برگزيده متون حقوق انگليسي و فارسي از منظر تحليل انتقادي گفتمان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

احمدی‌نسب، سیده فاطمه(۱۳۹۳). بررسی و تحلیل معنای تلویحی در قرآن کریم از دیدگاه تحلیل انتقادی گفتمان(مطالعه موردی سوره‌های یس، ملک، الرحمن و دخان). پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

سنجابی، اعظم(۱۳۹۳). سرودهای ملی کشور جهان از دیدگاه تحلیل انتقادی گفتمان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

مستوفیان، نسرین(۱۳۹۳). موسيقي سنتي در آموزش زبان فارسي و نقش آن در انتقال فرهنگ ايران. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

امیری، حمیرا(۱۳۹۳). تحلیل زبان‌شناختی متون برگزیده‌ی غرب‌شناسی فارسی در چهارچوب تحلیل انتقادی گفتمان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

موذن‌زاده، محمود. بررسي گفتمان بي ادبي زوجين ناسازگار ايراني.

صدیق‌عابدینی،‌ فهیمه. تحليل كتاب( فارسي بياموزيم ) دوره ميانه ، جلد 2 و 3 برمبناي الگوهاي پيوستاربرنامه درسي.

حسینی،‌رضا. تحلیل شیوه آموزش زبان انگلیسی مقطع متوسطه در ایران بر مبنای برنامه‌ریزی زبان در آموزش.

عسگری،‌سارا. تحلیل آموزش مهارت‌های خواندن و نوشتن زبان فارسی در مدارس ابتدایی ناشنوایان در شهر تهران.

فکورنیا، نسیم. تحليل ساخت واژي -معنا شناختي اسم در زبان فارسي و انگليسي با هدف مدون سازي رايانه اي.

ملک‌لو، داوود. تحلیل کتاب درس زبان فارسی Lehrbuch der Persischen Sprache بر مبنای الگوهای پیوستار برنامه درسی.

نورآبادی، قاسم(۱۳۹۰). تحليل زبان شناختي فرآيند بهگويي درزبان فارسي و نحوه ي آموزش آن به غير فارسي زبانان سطح پيشرفته.

میرسبحانی، شبنم. ترسیم شبکه‌های معنایی اسم برمبنای معناشناسی واژگانی رابطه در زبان فارسی در مقایسه با زبان انگلیسی با هدف مدورن سازی رایانه‌ای.

فیاض‌بخش، غلامرضا. تبیین راهکارهای گسترش هویت اسلامی-ایرانیاز طریق تدریس فارسی به غیرفارسی‌زبانان.

شیرخانی، مریم(۱۳۹۰). مطالعه تبلیغات بانک‌ها در چهارچوب تحلیل گفتمان انتقادی. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

فرخ‌نژاد، زهرا(۱۳۹۱). گامی به سوی طراحی هستان‌شناسی اصطلاحات زبان‌شناسی در زبان فارسی. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

جلیلیان، آذردخت(۱۳۹۱). تاثیر جنسیت بر کاربرد عناصر فراگفتمان در زبان فارسی و انگلیسی. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

فارسی، آناهیتا(۱۳۹۱). کاربرد گرافیک در متون آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

کارزانی، معصومه(۱۳۹۱). طنز در زبان فارسي ازديدگاه تحليل انتقادي گفتمان(مطالعه موردي سريال قهوه تلخ). پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

باشه‌آهنگر، حامد(۱۳۹۱). مفاهیم قدرت و جنسیت در امثال فارسی از منظر تحلیل انتقادی گفتمان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

خادم‌مزار، زهره(۱۳۹۱). واکاوی کتیبه‌های فارسی باستان از دیدگاه تحلیل انتقادی گفتمان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

ایلغمی،‌ نگار(۱۳۹۰). بررسي تحول گفتمان سياسي ايران دردهه هشتاد (رويكردي انتقادي). پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

مغانی، حسین(۱۳۹۰). جهانی شدن و زبان جهانی تحلیل نگرش‌های زبانی فارسی‌زبانان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

خلیلی‌نژاد، میثم(۱۳۹۰). بررسی موردی رمان فارسی از منظر تحلیل انتقادی گفتمان. پایان‌نامه ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

دکتری:

پورنوروز، مریم. تاثیر اقدام پژوهشی مشارکتی بر رشد حرفه‌ای و یادگیری خودتنظیمی مدرسان ایرانی آزفا: با تمرکز بر مدل CSCL

خانی، محمدحسین. تحليل محتوايِ دستوري كتاب‌هاي درسي زبان انگليسي مقطع متوسطه بر اساس رويكردِ دستور آموزشي.

انصاریان، شادی. تحليل انتقادي گفتمان كارتون‌هاي حوزه سياست خارجي ايران در چارچوب نظريه‌هاي استعاره و آميختگي مفهومي.

جلیلیان، آذردخت. بررسی تطبیقی جنسیت نمائی در ادبیات داستانی معاصر ایران براساس رویکرد تحلیل گفتمان پل جی ۲۰۱۱.

بامشادی، پارسا. اشتقاق و تركيب درزبان فارسي در چهارچوب ساخت واژه ساخت محور شناختي.

مشاوره پایان‌نامه

انصاری، لیلا(۱۳۸۶). بررسی تفاوت‏های گفتار زنان و مردان در جامعه زبانی کازرون. به راهنمایی دکتر محمدرضا پرهیزگار. کارشناسی ارشد زبان‏شناسی همگانی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

جعفری، اکبر(۱۳۸۷). جنبه‌‏های اجتماعی رمزگردانی آذری ـ فارسی بین دانش‏آموزان دوزبانه دبیرستان‏های اهر. کارشناسی ارشد زبان‏شناسی همگانی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

جلال‌‏زاده، زهرا(۱۳۸۷). بررسی ویژگی‏های متون الکترونیکی دانشگاهی و نیازهای ویژه برنامه‏ریزی آن. کارشناسی ارشد زبان‏شناسی همگانی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

شاه‏نقی، نجیمه(۱۳۸۷). بررسی توجه به مؤلفه‏های هویت ملی در کتاب‏های سه دوره تحصیلی آموزش و پرورش. کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

شیخ‏‌الاسلامی، گلاویژ(۱۳۸۷). بررسی توجه به مهارت‏های زبانی در آثار ادبی فارسی. کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

فریدون‏پور، طاهره(۱۳۸۷). بررسی سیر تحول کتاب‏های فارسی پنج ساله دوره ابتدایی در سده اخیر. کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

 میرزانیای یزدی، زهرا(۱۳۸۷). بررسی تأثیر متغیرهای جنسیت، تحصیلات و قدرت در تعاملات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران. کارشناسی ارشد زبان‏شناسی همگانی. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

قربانی، مریم(۱۳۸۸). بررسی معنایی، ساختاری و یبایی شناختی ضرب المثل شرق گیلان. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

با وفا، داود(۱۳۸۸). نمادهای هویت ملی در شعر دوران مشروطه. دانشگاه پیام نور. واحد تهران.

بلوک اصلی، مهرداد (۱۳۸۹). آموزش زبان فارسی بر مبنای آموزش الکترونیک. دانشگاه شهید بهشتی.

پور‌طاهری، محمدعلی. تحلیل گفتمان روان‌درمانی مثبت‌نگر با استفاده از چارچوب نظریه جیمز جی.

کرمی،‌ هادی. بازاندیشی راهبردهای آموزش پسوندهای چندمعنای فارسی به غیرفارسی زبانان.

کولیوند، زهرا. تحلیل گفتمان خشونت در رسانه‌های اجتماعی مکتوب براساس متغیر جنسیت.

اصغرنیا،‌مریم. تحلیل گفتمان تجاری متن بنیاد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.

پوراکبر، آرش. تاملی سبک‌شناختی در گلستان و رسائل با تمرکز بر مولفه انتساب تالیف.

مالکی،‌حمیده. نشانداري و گزينش واژه در كتابهاي آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان.

صدیقی، رضوان. جایگاه تحلیل گفتمان در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان.

عابدینی، سیروس. بررسی استعاره در کتاب فرهنگ مدیریت کسب و کار(تجارت) از دیدگاه زبان‌شناسی شناختی.

زارع، حمیده. باورهای والدگری و الگوی تعامل والد-کودک در مادران ایرانی.

باقری، بهناز. تحليل مولفه هاي گفتماني قدرت در دو رمان غرور و تعصب و اما اثر جين آستين.

ابوطالبی، فرح. بررسی جنبه‌های گفتاری در داستان‌های پسامدرن(با تکیه بر چهار داستان آزاده خانم و نویسنده اشیا آویتس خصوصی دکتر شریفی همنوایی شبانه ارکستر چوبها و فرانکولا یا پرومته پسامدرن).

مظاهری، مرضیه سادات. بررسی عوامل انسجامی متون کتاب فارسی محاوره‌ای.

دیندار شورچه، مرتضی. تحلیل گفتمان خانواده ایرانی شهری امروز از منظر جهانی شدن و دین‌مداری مبتنی بر بررسی سریال‌هایی با محوریت خانواده.

میرزایی،‌ اکرم. بررسي زبانشناختي – اجتماعي كاربرد دشواژه در گفتار زنان و مردان شهرستان شوشتر.

مقدادیان، معصومه. تدوين آزمون پيشرفت تحصيلي دردرس زبان فارسي در پايه اول دبيرستان براساس تجزيه و تحليل اصول آزمون سازي.

عبداللهی،‌ پارسا. خواندن و درک مطلب در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان رشته علوم انسانی در سطح متوسط با تمرکز بر رویکرد تکلیف محور در سطح متوسط به بالا.

کردانیان، شیرین. بررسی طرح‌واره‌های تصویری و مفهومی جهتی-حرکتی در زبان فارسی از منظر زبان‌شناسی شناختی.

صالحی، زهرا. تهيه و تدوين مواد درسي براي آموزش ضماير و شناسه هاي فاعلي به فارسي آموزان ژاپني زبان سطح متوسط.

شکوهی، فاطمه. تحليل خطاهادر كاربرد با همايي هاي واژگاني در نوشتارعرب زبانان فارسي آموز.دانشگاه تهران.

محرابی، زهرا. تهیه و تدیون الگوهای آموزشی برای گردشگران سطح متوسط بر مبنای(رویکرد ارتباطی). دانشگاه تهران. 

چورقانی،‌اعظم. آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان به شيوه تلفيقي رايانه – مبنا و كلاس مبنا براساس رويكرد آموزش همزمان مهارتها.دانشگاه تهران.

 مشاوره دکتری

حسن دخت فیروز، سیما. مطالعه حوزه واژگانی «فرودستان» در سپهر سیاسی-اجتماعی ایران معاصر.

 

دیدگاهتان را بنویسید