Warning: Parameter 2 to modChrome_artnostyle() expected to be a reference, value given in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/html/modules.php on line 39

    Warning: Parameter 3 to modChrome_artnostyle() expected to be a reference, value given in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/html/modules.php on line 39

    -


    Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/libraries/joomla/application/application.php on line 481

    Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/functions.php on line 351

    معرفی کتاب

    دانلود متن کامل کتاب ها

    معرفي و دانلود رایگان متن کامل كتاب ها:

    عنوان کتاب: راهنمای عملی تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار
    نویسندگان:
    دکتر روح الله تولایی و دکتر پیام حقیقی
    سال انتشار: 1398
    تعداد صفحه: 101 صفحه  /  زبان: فارسی
    ناشر: انتشارات دانشگاه جامع امام حسین(ع)
    معرفی کتاب:
    کتاب "راهنمای عملی تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار" ، به عنوان یک کتاب کاربردی و سازمانی، با محوریت ایجاد نگاه علمی و عملی به موضوع شناخت، اکتساب و مستندسازی تجربیات و استخراج دانش از آن، تدوین و منتشر می‌گردد. مخاطبین اصلی این کتاب کلیه سازمانها و رده های سطوح مختلف هستند که به دنبال تبدیل دانش های ضمنی خود به دانش آشکار و انتقال آن به نسل بعد می باشند.

    این کتاب در دو بخش اصلی تدوین شده است. با عنایت به اینکه هدف اصلی از این کتاب، ارائه راهنمای عملی و بومی فرایند اکتساب دانش است، لذا در بخش اول به منظور آشنایی اجمالی مخاطبین با ادبیات نظری و پیشینه اکتساب دانش ارائه شده و خوانندگان فرهیخته در صورت علاقه می توانند به اصل منابع ذکر شده مراجعه نمایند. بخش راهنمای عملی این کتاب از شش فاز کلان و 14 گام اجرایی تشکیل شده و با تعیین اقدامات، اهداف، هشدار و مثال عملیاتی مختص هر گام، سازمان‌هایی که قصد اجرای این طرح با اهمیت را دارند، بصورت گام به گام همراهی می‌نماید. اتصال فرایند طراحی شده در این کتاب، به نرم‌افزار جامع مجرب به عنوان تسهیل کننده فناورانه فرایند اکتساب و مستندسازی تجربیات، خروجی مرتبط این کتاب در مرکز علم و فناوری دانش و پژوهش می‌باشد که به زودی منتشر خواهد شد.

    جهت تهیه این کتاب با تخفیف دانشجویی می توانید به واحد انتشارات دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) مراجعه و یا از طریق پست الکترونیک This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. مکاتبه فرمایید. 

     

     

    دانلود رایگان صفحات اولیه کتاب

     

    عنوان کتاب: فنون و ابزارهای روش تحقیق در مدیریت 
    نویسنده:
     روح اله تولایی و مهرداد محمدزاده
    سال انتشار: 1396
    تعداد صفحه: 295 صفحه  /  زبان: فارسی
    ناشر: انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر
    معرفی کتاب:
    در فصل اول کتاب حاضر، کلیات آشنایی با روش تحقیق علمی و انواع تحقیقات علمی و فرایند چرخه ای انجام آن تشریح شده است. در فصل دوم به تشریح تحلیل آماری در تحقیقات مدیریتی و انواع آزمون های آماری توصیفی و استنباطی پرداخته شده است. در فصل سوم روش های تحقیق کیفی در مدیریت و چارچوب تحقیقات کیفی و انواع طرح های تحقیق کیفی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.در فصل چهارم سعی شده است تا به صورت مختصر 9 روش تحقیق جدید که در تحقیقات مدیریتی کاربرد دارند (شامل متدولوژی سیستم های نرم (SSM)، روش نگاشت شناختی (CM)، مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM)، روش های آینده پژوهی (FS)، نظریه داده بنیاد (Grounded Theory)، روش شناسی کیو  (Q Methodology)، روش شناسی فرا ترکیب (Meta Synthesis)، اقدام پژوهي Action Research)) و روش تحلیل مضمون (Thematic Analysis)) معرفی شود.در فصل پنجم مهارت های مقاله نویسی در قالب یک چک لیست استاندارد و مراحل گام به گام نگارش یک مقاله علمی-پژوهشی تشریح شده است.در فصل ششم مهارت های پایان نامه نویسی در قالب راهنمای کاربردی انتخاب موضوع و نقشه راه تهیه و نگارش پروپزال و پایان نامه تشریح شده است.در فصل هفتم مهارت های تدوین طرح تجاری برای کسب و کارهای جدید معرفی شده است.در ادامه این کتاب نیز کاربردهای اصلی مدیریتی نرم افزارهای تحلیل آماری کمّی (شامل نرم افزار SPSS، نرم افزار LISREL و نرم افزار Smart PLS) و نرم افزارهای تحلیل کیفی (شامل نرم افزار ATLAS.ti، نرم افزار Nvivo و نرم افزار MAXQDA) به صورت خلاصه و کاملاً کاربردی و با ذکر یک نمونه عملی معرفی شده است.

    جهت تهیه این کتاب می توانید به واحد انتشارات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی مراجعه فرمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آقای مهرداد محمدزاده (09143454864) تماس حاصل فرمایید.

     

    دانلود رایگان صفحات اولیه کتاب

     

    عنوان کتاب: مقدمه ای بر یادگیری الکترونیک
    نویسنده:
    محمود بابایی
    سال انتشار: 1389
    تعداد صفحه: 292 صفحه  /  زبان: فارسی
    ناشر:  نشر چاپار
    معرفی کتاب:
    ظهور فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، موجب پیدایش مفاهیم و اصطلاح های جدیدی شده است؛ مانند نشر الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی، شهر الکترونیکی و نظایر آنها.
    آموزش یا یادگیری الکترونیکی نیز از مفاهیمی است که با رشد و گسترش فناوری های ارتباطات و اطلاعات، در حوزه تعلیم و تربیت مطرح شده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است.
    در همین راستا در این کتاب تلاش شده است تا نشان داده شود یادگیری الکترونیکی، دنباله و تکامل یافته نوعی از آموزش به نام آموزش از راه دور است که قدمتی چند صدساله دارد. این نوع آموزش متکی به مبانی نظری علمی است که اجرای یک برنامه آموزشی الکترونیکی، تنها با تکیه بر این مبانی استوار، امکان موفقیت دارد.


    .

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: دیدگاه ها و روش هاي نوین و کاربردي در آموزش و یادگیري
    نویسنده:
    دکتر محمد احسان تقی زاده
    سال انتشار: 1392
    تعداد صفحه: 328 صفحه  /  زبان: فارسی
    ناشر:  دانشگاه پیام نور
    معرفی کتاب:
    آموزش الکترونیکی یکی از این دستاوردهاي بشري است که دنیاي علم را متحول کرده است. اگر آموزش الکترونیکی را به مجموعه فعالیت هاي آموزشی اطلاق کنیم که با بهره مندي از ابزارهاي الکترونیکی نظیر دستگاه هاي صوتی، تصویري، رایانه اي، شبکه اي، مجازي و ... چهره آموزش را در کشورها تغییر داده است، آن گاه می پذیریم که توجه، تحقیق، سرمایه گذاري، برنامه ریزي و سیاست گذاري در راستاي آموزش الکترونیکی براي تمام دولت ها و ملت ها امري اساسی، مهم و اجتناب ناپذیر است.
    اخیراً رویکردهاي سنتی آموزش و یادگیري با بروز و ظهور فناوري هاي جدید نظیر چند رسانه ها، اینترنت، اینترانت،اکسترانت، انتشار ماهواره اي، نوارهاي ویدئویی، صوتی و تلویزیون، محاوره اي، دیسکت هاي فشرده، فرارسانه ها و ارتباطات از راه دور دچار تغییرات بینادي شده است. اکنون زمان بهره برداري مناسب از صنعت الکترونیک است، صنعتی که وارد آموزش و یادگیري نیز شده است و نوع آموزش، ارتباطات و تقاضاها را تحت تاثیر خود قرار داده است.
    مهمترین مباحث این کتاب عبارتند از : مفهوم شناسی و ادبیات نظری یادگیری الکترونیک، راهکار هاي توسعه آموزش الکترونیکی، دیدگاه ها و روش هاي آموزش و یادگیري، مهارت هاي آموزشی و یادگیري.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: طراحی تحقیق با رویکردهای کمی، کیفی و آمیخته (چاپ جدید چهارم)
    نویسنده:
    جان کرس ول (John Creswell)
    سال انتشار: 2014میلادی
    تعداد صفحه: 342 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    ناشر:
    SAGE Publications
    معرفی کتاب:

    در اصطلاح روش به مجموعه‌ای از تدابیر، فنون، و ابزارها اطلاق می‌گردد که برای نیل به هدف هر تحقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد . به عبارت دیگر «روش» عبارت است از فرآیند عقلانی یا غیرعقلانی ذهن برای دست یابی به شناخت یا توصیف واقعیت. به واسطه روش می توان از طریق عقل یا غیر آن واقعیت ها را شناخت و مدلل کرد و از لغزش برکنار ماند. با افزودن پسوند logy (logos یونانی)، به معنای مطالعه و شناسایی، کلمه Methodology پدید آمده است که در فارسی روش‌شناسی خوانده می‌شود و معنای آن مطالعه روش‌هایی است که برای کسب معرفت به‌کار می‌رود. بنابراین، روش‌شناسی را می‌توان راهبردهای استفاده از روش‌های گوناگون گردآوری داده‌ها همراه با حفظ حدّ مطلوب اعتبار و پایایی دانست. تحقیقات بر اساس ماهیت داده­ ها به سه دسته زیر دسته­ بندی می­شوند كه هر یك به تناسب موضوع تحقیق كاربرد ویژه‌ای دارند:
    1- تحقیق های کمّی(Quantitative Research): داده­ های مورد استفاده در این تحقیقات، کمّی بوده و مقیاس اندازه ­گیری رایج برای آن­ها وجود دارد .
    2- تحقیق های کیفی (Qualitative Research): در روش كيفي، داده ­ها نه به صورت اعداد بلكه به شكل جملات، نشانه­ ها و علايم، رنگ­ها، حركات چهره و رفتار افراد گردآوري مي­شوند.
    3- تحقیق های آمیخته (Mixed Research): ترکیبی از روش های کمی و کیفی تحقیق است زیرا این دو روش میتوانند تکمیل کننده هم باشند. روش کیفی برای تحقیقات اکتشافی و تدوین تئوری مناسب است، در حالیکه روش کمی بیشتر در تحقیقات آزمایش و ارزیابی تئوری کاربرد دارد.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: بازی کاری؛ نگاهی به شکل گیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی و کاربردهای آن
    نویسنده:
    مهدی فریمانی
    سال انتشار: 1392
    تعداد صفحه: 66 صفحه  /  زبان: فارسی
    ناشر:
    مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
    معرفی کتاب:

    این کتاب به معرفی مفهوم بازی کاری (Gamification) پرداخته است. مفهومی که به تازگی مطرح شده است و کاربردهای فراوانی در حوزه های آموزش، فناوری اطلاعات، مدیریت و کسب و کار و توانمندسازی منابع انسانی یافته است. پیداست که شناخت، تحلیل و تسلط بر مفاهیم و رویکردهای جدید به ویژه در بسترهای اجتناب ناپذیری چون فضای مجازی، لازمه اصلی تعامل و مدیریت فرصت ها و تهدیدهای برآمده از آن خواهد بود.
    طبق تعیف این کتاب، بازی کاری به معنای استفاده از اندیشه بازی ساز (Game-design thinking) و استفاده از مکانیزم ها، تکنیک ها و المان های بازی، بویژه بازی های کامپیوتری، در بسترهای دیگر (بجز بستر بازی) برای ایجاد خشنودی و افزایش اشتیاق کاربران، حل مسائل، بهبود فرایندها و یادگیری در آن بسترها می باشد. همچنین برای درک بهتر بازی کاری باید به تفاوت آن با زمینه های مشابهی مانند بازی های جدی، شبیه سازی و نظریه بازی ها توجه داشت.
    مهمترین مباحث مطرح شده در این کتاب عبارتند از: تعریف مفاهیم بازی و بازی کاری، بازی کاری یا بازی نمایی، تاریخچه بازی کاری، تاثیرگذاران در بازی کاری، مکانیزم های بازی و انگیزاننده رفتاری، کاربردهای بازی کاری، مثال های کاربردی از بازی کاری و روند و آینده بازی کاری.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: سیستمهای اطلاعات مدیریت (چاپ جدید سیزدهم)
    نویسنده:
    کنت لاودن و جین‌پرایس لاودن
    سال انتشار: 2014 میلادی
    ناشر: Pearson Education Limited
    تعداد صفحه: 678 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:

    شرایط اقتصادی حاكم بر شركت‌های فعال باعث گردیده تا مزیت رقابتی این شركت‌ها، دیگر بر پایه دارایی‌های مشهود آنها نباشد. آن‌چیزی كه امروزه این شركت‌ها را در صحنه اقتصاد كنونی رقابت‌پذیر می‌نماید، دارایی‌های نامشهود و یا سرمایه‌های فكری آنهاست. این قبیل شركت‌ها برای برقراری ارتباط مناسب با مشتریان و كسب تجربه لازم در این مسیر و با اتكا به دانش، تكنیك‌های سازمانی و مهارت‌های تخصصی خود توانسته‌اند این امر را محقق سازند. امروزه، سود پایدار زمانی به دست می‌آید كه سازمان‌ها راه به دست آوردن دانش را یاد بگیرند و این دانش را مدیریت كنند و با كمك فرایندهای موجود در مدیریت دانش به سرمایه‌های فكری تبدیل نمایند. نگارندگان در كتاب حاضر، به این نوع از سرمایه‌، یعنی سرمایه ‌فكری پرداخته‌اند و مباحث مربوط به آن را در 15 فصل بررسی كرده‌اند كه مهمترین سرفصل های آن عبارت‌اند از: آشنایی با مفاهیم و تعریف؛ سازه‌ها و مدل‌های سرمایه فكری؛ اندازه‌گیری سرمایه‌های فكری؛ افشاء سرمایه‌های فكری؛ مدیریت سرمایه‌های فكری؛ مدیریت دانش و سرمایه‌های فكری؛ و بررسی اثر سرمایه‌های فكری بر عملكرد سازمانی و كسب مزیت رقابتی، تجارت الکترونیک، مدیریت کردن دانش و مدیریت سیستم های جهانی. مطالب این کتاب همراه با جدول‌ها و نمودارها و شکل های مربوطه ارائه شده است.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: مفاهیم و کاربردهای نوین مدیریت دانش
    نویسندگان:
    روح اله تولایی و مینا فیلی
    سال انتشار: زمستان 1394
    ناشر: انتشارات حتمی
    معرفی کتاب:

    کتاب حاضر با هدف انتشار تجربیات و دستاوردهای مطالعاتی و پژوهشی مولف در صنعت نفت و دانشگاه شهید بهشتی تدوین شده است. به همین منظور، در فصل اول در خصوص ظهور عصر دانش بنیان و مولفه های آن بحث شده است. در فصل دوم کتاب نیز با رویکرد مفهوم شناسی به تعریف دانش و نوع شناسی آن در منابع مختلف پرداخته شده و ظهور مفهوم مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم کتاب به بررسی چرخه های مدیریت دانش و اجزای آن پرداخته شده است. در فصل چهارم نیز مدل های اصلی مدیریت دانش از دیدگاه صاحبنظران مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. فصل پنجم کتاب به بررسی عوامل زمینه ای و زیرساختهای لازم برای پیاده سازی و موفقیت مدیریت دانش پرداخته است. در فصل ششم کتاب نیز با رویکردی استراتژیک به دانش و مدیریت دانش پرداخته شده و الگوهای ارائه شده توسط صاحبنظران مختلف در این زمینه ارائه شده است. فصل هفتم کتاب به مطرح کردن مفهوم شبکه دانش بعنوان یکی از ابزارهای نوین نسل جدید مدیریت دانش در دنیا و ظهور مدیریت دانش2 پرداخته شده است. در فصل هشتم کتاب نیز موردکاوی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت نفتی بریتیش پترولیوم مورد بحث قرار گرفته است. در انتهای این کتاب نیز فرهنگ تشریحی واژگان تخصصی از مفاهیم مرتبط با مدیریت دانش ارائه شده است.   

    این کتاب را می توانید از انتشارات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی (آقای آریانپور  09121434927) دریافت نمایید.

     

    دانلود رایگان صفحات اولیه کتاب

     

    عنوان کتاب: مديريت از منظر كتاب و سنت
    نویسنده:
    حجت الاسلام سيد صمصام الدين قوامي
    سال انتشار: 1382
    ناشر: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری
    تعداد صفحه: 370 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    پس از پيروزى انقلاب اسلامى، زمينه طرح مسائل و مباحث نوينى فراهم شد كه پيش از آن، ضرورت و انگيزه‏اى براى پرداختن به آن‏ها وجود نداشت. يكى از اين مسائل، شكل‏گيرى يك نظام اسلامى از درون انقلاب بود كه موجب پيدايش پرسش‏هاى گوناگونى در باره فلسفه سياسى و اجتماعى اسلام، در اذهان انديشوران و حاميان انقلاب شد. هم‏چنين از جمله اين مباحث، مبحث «مديريت اسلامى» بود كه از جنبه‏هاى گوناگونى مورد بحث و بررسى قرار گرفت.
    فهرست مطالب بحث شده در این کتاب عبارتند از:
    بخش اول: مقدمات و كليات بحث: فصل  اول: كليات/  فصل دوم: مديريت اسلامى/‏ فصل سوم: نظريه مديريت اسلامى‏/ فصل چهارم: منبع شناسى/
     بخش دوّم: مديريت منابع انسانى:  فصل اول: ماهيت مديريت/‏ فصل دوّم: تاريخچه پيدايش‏/ فصل سوّم: نظريه اسلام در مديريت‏/ فصل چهارم: تجزيه و تحليل شغل/ فصل پنجم: فرآيند برنامه‏ريزى‏/ فصل ششم: فرآيند انتخاب/
     فصل هفتم: مديريت حقوق و دستمزد/فصل هشتم: تعيين شايستگى‏/ فصل نهم: انفصال/  فصل دهم: گام‏هاى‏/ فصل يازدهم: نظام پاداش/ فصل دوازدهم: انضباط/
     بخش سوّم: وظايف مديريت:  فصل اوّل: برنامه‏ ريزى/ فصل دوّم: سازماندهى/ فصل سوّم: رهبرى/ فصل چهارم: انگيزش/ فصل پنجم: نظارت (كنترل).

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: 300 نکته در مدیریت اسلامی- ویراست دوم (برگرفته از تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی)
    گردآورنده:
    مصطفی مومنی
    سال انتشار: 1390
    ناشر: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن
    تعداد صفحه: 80 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده که بخش اول، نکات مدیریتی قرآن کریم را بر اساس دوره 12 جلدی تفسیر نور استخراج و در قالب 300 نکته ارائه شده است. در بخش دوم نیز مطالب بخش اول را در قالب 6 عنوان کلی مدیریتی تقسیم بندی نموده است.
    فهرست بندی الفبایی تطبیقی بین بخش اول و دوم، دیگر ویژگی این کتاب است که استفاده از آن را آسان تر کرده است. به نحوی که می توان برای استفاده از آیات و نکات، مطالب را به صورت موضوعی جستجو نمایید.
    در برخی از صفحات این کتاب، ذیل نکات مطرح شده، آدرس آیاتی که مفهوم مشابه با آن را دارند جهت ارجاع علاقه مندان ذکر گردیده که این روش باعث جلوگیری از تکرار آیات با مفهوم مشابه شده است.
    همچنین موضوع و عنوان هر یک از آیات به صورت تیتر بیان گردیده تا علاقه مندان بتوانند در پژوهشهای خود از آنها به عنوان مواد خام، استفاده نمایند. اگرچه پردازش و تکمیل این فضای علمی، خود حرکتی دشوار و خلاقیت مدار است.


     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

    مشاهده متن کامل html کتاب

     

    عنوان کتاب: ابزارهای مدیریت در سال 2015 میلادی
    نویسنده:
    Darrell K. Rigby
    سال انتشار: 2015
    ناشر: شرکت ایتالیایی بین اند کمپانی
    تعداد صفحه: 68 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:

    آشنایی با رویکردهای نوین در علوم مختلف، بیش از هر زمان دیگری احساس می­ شود و این ضرورت در تخصص­ های مربوط به مدیریت به عنوان سکان تحول اداری و سازمانی، محسوس تر است. در دو دهه اخیر، شاهد بروز و ظهور بي ­وقفه تعداد زیادی ابزارها و تکنیک­ هاي مدیریتي مانند برنامه ریزي استراتژیک، مدیریت دانش، مهندسي مجدد، ایزو، مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه ریزی منابع سازمان  و ... در حوزه های اطلاعاتی و ارتباطی مدیریت، منابع انسانی، بازاریابی، تولید، مالی، مدیریت استراتژیک، پردازش داده ها، مدیریت تغییر و وب و شبکه های  اجتماعی  بوده ایم. اما ابهام و سردرگمی سطوح مختلف مدیریت سازمان­ ها در بکارگیری تکنیک­ های مدیریت چالشی جدی فرا روی سازمان­ ها به شمار می­ رود.
    فرآیند انتخاب ابزارهای مدیریتی امری پیچیده است و برای انجام موفقیت ­آمیز آن، مدیران باید آگاه­ تر از همیشه به انتخاب بهترین تکنیک از میان گزینه ­های موجود برای شرکت مبادرت ورزند، که این موضوع مستلزم آن است که مدیران نسبت به هر یک از این ابزارها آگاهی کافی داشته و بتوانند به گونه­‎اي خلاقانه و به روشی درخور، ابزارهای مناسب را در زمانی مناسب به ­كار گیرند. بر این اساس به­روزآوري اطلاعات در خصوص ابزارهاي جدید و تصمیم­گیري در خصوص استفاده از ابزارها به بخشي از وظایف مدیران ارشد در بیشتر سازمان­ ها تبدیل شده است و باید اذعان کرد که کار بسیار دشواري است، زیرا هر ساله ابزارهاي مدیریتي جدیدي ظهور مي­ کنند و برخي دیگر از رده خارج مي شوند و حتي برخي نیز توصیه­ هاي ضد و نقیضي ارائه مي­دهند، که کار انتخاب را بسیار دشوار مي­سازد. همزمان با ظهور این ابزارها گزارش­هایي در دسترس نیست که نشان دهد که هر ابزار و تکنیک مدیریتی در چه شرایطي بهترین نتایج را به بار خواهد آورد. اکثر پژوهش ­هایی که درخصوص ابزارها چاپ مي شوند، به نقاط قوت اشاره مي­نمایند و گزارش قابل توجهی در خصوص ارزیابي این ابزارها وجود ندارد. بدون در دست داشتن مطالعات کافي، انتخاب و استفاده از ابزارهای مدیریتی به یک بازي خطرناك و پر هزینه تبدیل خواهد شد.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: چکیده مقالات دومین کنفرانس ملی آینده پژوهی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات
    نویسنده:
    مجموعه نویسندگان
    سال انتشار: 1394
    ناشر: موسسه پژوهشی مدیریت راهبردی فاتح
    تعداد صفحه: 77 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    گسترش فزاينده‌ فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی بويژه شبكه‌ی جهانی اينترنت و آثار چشمگير آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمايه‌گذاری وسيع و هدفمند در جهت بهره‌گيری حداكثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پيشرفت همه جانبه كشور و ارائه خدمات گسترده و مفيد به اقشار گوناگون مردم و همچنين ضرورت برنامه‌ريزی و هماهنگی مستمر به منظور صيانت از آسيب‌های ناشی از آن، ضرورت مطالعات آینده پژوهی و آینده نگاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی را جهت شناخت آینده و برنامه ریزی کارآمد و اثربخش برای آن ایجاب می نماید.
    در همین راستا "موسسه پژوهشی مدیریت راهبردی فاتح (تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری)" پس از برگزاری نخستین کنفرانس ملّی آینده پژوهی جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه 1391 و شناسایی قطب های علمی و مراکز علمی معتبر کشور و فعالیت های پژوهشی ایشان در حوزه های مختلف آینده پژوهی، اکنون با رویکردی تخصصی اقدام به برنامه ریزی و برگزاری "دومین کنفرانس ملّی آینده پژوهی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات" با همکاری سایر دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی کشور در تاریخ 17 خردادماه 1394 نموده است.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: نقشه جامع دولت الکترونیک
    نویسنده:
    امور توسعه دولت الکترونیک (سازمان برنامه و بودجه کشور)
    سال انتشار: 1390
    ناشر: امور توسعه دولت الکترونیک (سازمان برنامه و بودجه کشور
    تعداد صفحه: 206 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    نقشه جامع دولت الکترونیک شامل خلاصه مدیریتی، مقدمه، چشم انداز، اهداف و وضع مطلوب، راهبردها و سیاست ها، سازمان راهبری و مدیریت، زیرساختها و ارکان اصلی توسعه دولت الکترونیک، فهرست پروژه های مشترک لازم برای تحقق معاری مطلوب دولت الکترونیک در کشور، پروژه های دستگاهی، شاخص های ارزیابی دولت الکترونیک، ریسک ها، موانع، محدودیت ها و عوامل کلیدی موفقیت و مدیریت تغییر و 11 پیوست می باشد.

     

     


     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: سلامت الکترونیک
    نویسنده:
    ماشاالله ترابی و رضا صفدری
    سال انتشار: چاپ اول 1387
    ناشر: دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی
    تعداد صفحه: 697 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    با رشد و توسعه بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در تجارت، آموزش و سلامت که از ارکان شکل‌گیری دولت‌الکترونیک است و توجه ویژه به آن در سطح بین‌المللی که نقطه اوج آن در اجلاس جامعه اطلاعاتی تونس تجلی یافت، دولت‌ها، سازمان‌های بین المللی و غیر دولتی بصورت جدی دراین حوزه وارد و نقش ایفا کرده و برنامه‌های مشترک بین این دولت‌ها و سازمان‌ها در حال شکل‌گیری و اجرا است... اضافه کردن حرفe ‌ به انتهای امور بهداشتی تنها به معنای الکترونیکی شدن امور و فعالیت‌های این حوزه نبوده و این e‌، عبارت و ابعاد دیگری را نیز در بر می‌گیرد که به بهترین وجه سلامت الکترونیک را تفسیر و تعبیر می‌کند... بعد از e-health که بیانگر حیطه و محدوده گسترده آن و کارکردهای متنوعش است، کارایی، بهبود کیفیت، تکیه بر شواهد، توانمندسازی مراجعین و بیماران، تشویق، آموزش پزشکان از طریق منابع اینترنتی در همه جا، گسترش حیطه مراقبت‌های سلامت به فراتر از مرزهای سنتی آن، اخلاقیات و عدالت ذکر شده است که با عنایت به موارد فوق دراین مجموعه سعی شده است تا با انعکاس تجارب بین المللی در حوزه سلامت الکترونیک، تحلیلی از فرصت‌های فراروی کشور دراین حوزه انجام پذیرد.
    این کتاب در 8 فصل توسط دکتر ماشاالله ترابی، رئیس مرکز تحقیقات سلامت و الکترونیک و عضو هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر رضا صفدری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران نگاشته شده است و با حمایت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی منتشر شده است.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: راهنمای تدوین راهبرد ملی فناوری اطلاعات
    مترجم:
    محمد شهاب شمس
    سال انتشار: چاپ اول بهار 1387
    ناشر: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری
    تعداد صفحه: 296 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    با توجه به اینکه مهم‌ترین هدف بانک توسعه ‌اسلامی از مشاوره و مشارکت در این مطالعه، افزایش هرچه بیشتر آگاهی کشورهای عضو درباره اهمیت فناوری اطلاعات است، این مطالعه به‌جای پاسخ به چگونگی، بیشتر بر چیستایی، زمان، و برخی چرا‌ها تأکید دارد. این گزارش در نظر دارد مطالعه‌ای برپایه دانش گذشته و حال این قلمرو بنیان نهد،‌ به این امید که سیاستگذاران، برنامه‌ریزان، رهبران دولتی،‌ تجاری، اجتماعی، ‌و دانشگاهیان به‌ویژه در کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی به درک عمیق‌تری برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و کنش دسته‌جمعی دست یابند. در چنین زمینه‌ای و با درنظرگرفتن اینکه بیشتر کشورهای عضو فاصله زیادی از برخورداری از فناوری و اقتصاد دانش‌محور دارند، در این مطالعه نقاط ضعف، پیشرفتها، مسئولیتها، جهتگیريها و نیز اهداف اجرایی فراروي اعضا در مسیر استفاده مؤثر از فنّاوري اطلاعاتدر اقتصاد نوین، شناسایی شدند. این مطالعه چارچوبی را فراهم ساختکه در آن کشورهاي عضو میتوانند راهبردهاي ملی خود در عرصه فنّاوري را توسعه داده و آن را به اجرا درآورند، و همچنین این منبع جدید را براي توسعه اقتصادي خود به خدمتگیرند.
    این مطالعه همچنین چالشها و فرصتهاي مختلف نظیر تغییرات در زمینههاي اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادي را برجسته میسازد و نیز توسعه فناوري اطلاعات در کشورهاي منتخب را مورد تحلیل و بررسی قرار میدهد. بهعلاوه، عناصر و عوامل حساس موفقیت در توسعه یک راهبرد موفقیت آمیز فنّاوري اطلاعات از نظر خطمشیها و چارچوبهاي قانونی، محتوا و شباهتها و همچنین زیرساختهاي فنّاوري اطلاعات و توسعه منابع انسانی و گروههاي ملی ابتکارات، در این مطالعه مورد دقت و بررسی قرار میگیرند.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: چكيده مقالات نخستين کنفرانس ملي آینده پژوهی جمهوری اسلامی ایران
    نویسنده:
    موسسه پژوهشی مدیریت راهبردی فاتح
    سال انتشار: چاپ دوم تیرماه 1392
    ناشر: موسسه پژوهشی مدیریت راهبردی فاتح
    تعداد صفحه: 70 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    سرعت تغییرات آنچنان سرسام‌آور است که دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی با آنها کنار آمد. «اگر با تغییرات همگام نشوید، زیر چرخ عظیم تغییر خرد خواهید شد.» اما آیا امکانی برای اطلاع یافتن از آینده برای ما وجود دارد؟ قطعاً در مورد آینده هیچ چیز یقینی وجود ندارد و این از اصول اولیه آینده‌ شناسی است. اما اصل دیگری هم وجود دارد که انسان می‌تواند در سرنوشت آینده تأثیرگذار باشد. در این میانه، دانشی زاده می‌شود که سعی می‌کند با پیش‌بینی عوامل موثر در تغییرات آینده به صورتی دوگانه، هم مهار تغییرات را در دست گیرد و هم جامعه را برای این تغییرات آماده کند. آینده پژوهی فراتر از پیش‌بینی است و ادعای پیشگویی هم ندارد. آینده‌پژوهی هنر شکل دادن به آینده ‌است، به آن شکل که آینده را می‌خواهیم. کسانی که این دانش را در دست دارند، هم ‌اکنون هم به آینده جهان به دلخواه و مطلوب خود، شکل می‌دهند. می‌توان کشورها و جوامعی را دید که نتوانستند خود را با تحولات سازگار کنند و از این جهت از هم فروپاشیدند. آنها ذات تغییر را درست نشناختند. آینده ‌شناسی از این منظر، دانش شناخت تغییرات است. شناخت آینده از حیاتی ترین علوم مورد نیاز در حوزه علوم اجتماعي و انساني است.
       در همين راستا نخستین " کنفرانس ملي آینده پژوهی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد  تمدن سازی نوین اسلامی" با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در سطح ملی و به منظور شناسایی قطب­ها و مراكز علمی مرتبط و تبیین کارکردهای آینده پژوهی در حوزه­های مختلف راهبردی مورد نیاز دستگاه­های اجرایی کشور، در روزهاي دوشنبه و سه شنبه 14 و 15 اسفندماه 1391 در مركز همايش­هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شده است.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: Business Systems Analysis With Ontologies
    نویسنده:
    Peter Green & Michael Rosemann
    سال انتشار: 2005 میلادی
    ناشر: Idea Group Publishing
    تعداد صفحه: 399 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:

    Over the last five to six years, ontology has received increased attention within the information systems field. Ontology provides a basis for evaluating, analyzing, and engineering business analysis methods. It is that type of theology that has allowed many organizations utilizing ontology to become more competitive within today’s global environment. Business Systems Analysis with Ontologies examines, thoroughly, the area of ontologies. All aspects of ontologies are covered; analysis, evaluation, and engineering of business systems analysis methods. Readers are shown the world of ontologies through a number of research methods.
    For example, survey methodologies, case studies, experimental methodologies, analytical modeling, and field studies are all used within this book to help the reader understand the usefulness of ontologies. For nearly a decade the IS community has published vast amounts of publications about ontologies in the area of Business Systems Analysis. This book acts as a comprehensive summation of this increasingly popular research area.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: General Systems Theory: Problems, Perspectives, Practice
    نویسنده:
    Lars Skyttner
    سال انتشار: 2006 میلادی
    ناشر: World Scientific Publishing
    تعداد صفحه: 536 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:

    Systems theorists see common principles in the structure and operation of systems of all kinds and sizes. They promote an interdisciplinary science adapted for a universal application with a common language and area of concepts. In order to solve problems, make recommendations and predict the future, they use theories, models and concepts from the vast area of general systems theory. This approach is chosen as a means to overcome the fragmentation of knowledge and the isolation of the specialist but also to find new approaches to problems created by earlier solution of problems. This revised and updated second edition of General Systems Theory Ideas and Applications includes new systems theories and a new chapter on self-organization and evolution. The book summarizes most of the fields of systems theory and its application systems science in one volume. It provides a quick and readable reference guide for future learning containing both general theories and practical applications without the use of complicated mathematics.

     

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: Human-Computer Interaction and Management Information Systems
    نویسنده:
    DENNIS GALLETTA & PING ZHANG
    سال انتشار: 2006 میلادی
    ناشر: M.E. Sharpe, Inc
    تعداد صفحه: 480 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:

    This book offers state-of-the-art research by a distinguished set of authors who span the MIS and HCI fields. The original chapters provide authoritative commentaries and in-depth descriptions of research programs that will guide 21st century scholars, graduate students, and industry professionals. Human-Computer Interaction (or Human Factors) in MIS is concerned with the ways humans interact with information, technologies, and tasks, especially in business, managerial, organizational, and cultural contexts. It is distinctive in many ways when compared with HCI studies in other disciplines. The MIS perspective affords special importance to managerial and organizational contexts by focusing on analysis of tasks and outcomes at a level that considers organizational effectiveness. With the recent advancement of technologies and development of many sophisticated applications, human-centeredness in MIS has become more critical than ever before. This work focuses on applications and evaluations including special case studies, specific contexts or tasks, HCI methodological concerns, and the use and adoption process.

     

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: درآمدی بر روش پژوهش علمی (فرایند تدوین پایان نامه و دفاع از آن)
    نویسنده:
    دکتر علی اصغر پورعزت
    سال انتشار: 2014 میلادی
    ناشر: انتشارات میدانچی
    تعداد صفحه: 71 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    رساله پژوهشی، مهمترین دستاورد علمی هر دانش پژوهی است که با انگیزه کسب مهارتهاي آموزشی و پژوهشی، وارد دوره هاي تحصیلات تکمیلی میشود. این رساله بازنماي بسیاري از توانمنديها، ظرفیتها و قابلیتهاي دانش پژوه است و هر چند به لحاظ مشارکت استادان راهنما و مشاور و داور وي، میتوان آن را کاري گروهی تلقی کرد. اعتبار علمی هر رساله پژوهشی، در گرو اعتبار علمی یافته هاي پژوهشی مبنایی آن است؛ ضمن این که واضح است که هر پژوهش علمی، تحت تأثیر ساخت منطقی گزاره هاي ابتدایی یا مبنایی خود قرار میگیرد. بنابراین، دانشجو باید قبل از تدوین رساله، درباره اهمیت و مراتب استحکام منطق زیربنایی پژوهش و ارزش دستاوردهاي علمی خویش بیاندیشد و سپس به رعایت نکات ظاهري تدوین رساله بپردازد.
    این کتاب که ویرایش اول آن صرفا به صورت الکترونیکی منتشر شد و  این نسخه آن، هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت چاپی در دسترس پژوهشگران قرار میگیرد، با هدف کاهش رنج پژوهش براي پژوهشگرانی نگارش یافته است که با انگیزه دانش پژوهی و حقیقتیابی، به تدوین رسالۀ پژوهشی خود همت می گمارند، ولی مسیر و راه پژوهش را نمی دانند. به ویژه انگیزه نویسنده از نگارش این کتاب و انتشار گسترده و رایگان آن به صورت الکترونیکی، آن بود که از رنج هموطنان خود در مسیر پژوهش بکاهد. این هدف و تجربه دانش اندوزي در محضر استاد دکتر علی رضائیان، به جهت طرح ایده، سلولگرایی ایشان در تدوین کتب رفتار سازمانی و تجربه نسبتا موفق تدوین کتابهاي کوچک و مختصر نگارنده او را برآن داشت که این تجربه را به تدوین کتابهاي کوچک آموزشی در قلمرو "روششناسی و روش پژوهش" تسري دهد.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: مجموعه کتابهای 12 جلدی پژوهشنامه مدیریت
    نویسندگان:
    دکتر سیدمحمد مقیمی و دکتر مجید رمضان
    سال انتشار: 2014 میلادی
    ناشر: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی
    زبان: فارسی
    معرفی کتاب:

    از آنجا كه يكي از اصلي ترين اركان هر كار پژوهشي را گردآوري داده ها تشكيل مي دهد و پرسشنامه به عنوان روشي مرسوم و كارآمد كه از طريق گويه هاي آن مي توان نگرش هاي پاسخ دهنده را در خصوص موضوعات مختلف مورد ارزيابي قرار داد؛ همچنان در تحقيقات مديريت داراي اهميت ويژه است. يكي از چالش هاي مهم كه همواره پژوهشگران با آن مواجه بود ه اند، طراحي ابزار علمي معتبر براي سنجش متغيرهاي تحقيق است.
    مجموعه کتابهای پژوهشنامه مديريت، اين امكان را فراهم مي آورد تا محققان براي انجام تحقيقات كمي و كيفي و مرور پرسشنامه هاي آن، ضمن انتخاب موضوع دلخواه خود و تدوين مدل مفهومي و فرضيات تحقيق بر مبناي مؤلفه ها و گويه هاي مطرح شده در پرسشنامه ها؛ به ابزارهاي جديد علمي و معتبر براي گردآوري داده ها دسترسي داشته باشند. اين پرسشنامه ها را مي توان عيناً به همان صورت و يا به صورت تركيبي و يا از طريق بومي سازي عبارات آن، متناسب با اهداف و فرضيات تحقيق مورد استفاده قرار داد.
    اين مجموعه تلاش دارد تا تمامي زمينه ها و گرايش هاي رشته مديريت را تحت پوشش قرار دهد. لذا مؤلفين با توجه به دسته بندي موجود در علوم مديريت، اقدام به گروه بندي 841 پرسشنامه نموده و آنها را در 90 محور اصلي طبقه بندي كرده و در قالب دوازده كتاب تقديم علاقمندان نموده اند.

     

    دانلود رایگان فهرست کامل پرسشنامه های کتاب

     

    عنوان کتاب: سازمان استراتژی محور
    نویسندگان:
    روبرت کاپلان و دیوید نورتون - Robert Kaplan, ‎David P. Norton
    سال انتشار: چاپ دوم 2013 میلادی
    ناشر: Harvard Business Press
    تعداد صفحه:
    320 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:

    امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکت ها و سازمان های انتفاعی و غیرانتفاعی، وقت، انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی و تعیین راهبردهای اساسی سازمانهای خود می کنند ولی اکثر آنها از عدم اجرای مطلوب استراتژیهای خود سخن می گویند. چشم اندازی که این مدیران برای سازمان خود تصویر می کنند برای خود آنها کاملا روشن است ولی آگاهی و درک کارکنان آنها از این چشم انداز بسیار کم است و همسویی و همدلی آنها برای تحقق اهداف منبعث از این چشم انداز بسیار کمتر است.بنابراین، مدیران ارشد همواره در جستجوی راه حلی برای حصول اطمینان از اجرای استراتژیهای خود بوده اند و در این میان، روشهای ارزیابی عملکرد را به عنوان ابزاری جهت کنترل اجرای استراتژیهای خود برگزیده اند. اما ویژگی های عصر اقتصاد مبتنی بر دانش و اطلاعات، کارآمدی روشهای ارزیابی عملکرد سنتی را که برای سازمانها در عصر اقتصاد صنعتی مناسب به نظر می رسیده، به شدت زیر سوال برده است. کتاب حاضر یکی از بهترین تالیفات رابرت اس. کاپلان و دیوید پی. نورتون می باشد. چگونه شرکتها و سازمانهای معروف جهان توانسته اند به کمک روش ارزیابی متوازن (Balanced Scorecard) استراتژیهای خود را پیاده کرده و به موفقیتهای بزرگ نایل شوند (با معرفی روش ارزیابی متوازن)
    در این کتاب نویسندگان تجارب ده ساله خود را در زمینه پژوهش و یادگیری پیاده سازی استراتژی با روش ارزیابی متوازن در بالغ بر 200 شرکت را منتشر نموده اند.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: مذاکره های برد-برد
    نویسنده:
    دیوید گلدویچ - David Goldwich
    سال انتشار: چاپ اول 2010 میلادی
    ناشر: Marshall Cavendish International
    تعداد صفحه: 200 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:

    همه ی ما هر روز مذاکره می کنیم، در واقع با همکاران و رؤسا، فرزندان و همسران، کارمندان و مشتریان و افرادی که با آن ها داد و ستد می کنیم، بر سر قیمت ها، کالاها،‌ خدمات، فعالیت ها، برنامه ها و ارتباطات به مذاکره می پردازیم. بنابراین مذاکره تنها برای وکلا و افراد اهل زد و بند نیست، بلکه برای همه است، از جمله شما!
    مذاکره فرصتی برای حل مسأله در همکاری با یک شریک است. متأسفانه بیشتر مردم، به مذاکره به عنوان فرصتی برای شکست دادن یک رقیب یا تحت فشار گذاشتن او تا حد امکان، می نگرند. اما لازم به ذکر است هنگامی که دو یا چند نفر در یک زمان مشخص تحت فشار قرار می گیرند، احتمالا خواسته هایشان را به دست نمی آورند. ضمناً این روش خصمانه نشانه ی خوبی از هیچ گونه ارتباطات آتی میان دو طرف نیست. لذا اگر هر دو گروه بتوانند به مذاکره به عنوان مسأله ای مشترک، بنگرند و سعی در حل آن به کمک یکدیگر داشته باشند، به احتمال بیشتری منافع هر دو، تأمین خواهد شد.
    بیشتر ما باید با افراد یکسانی مانند همکاران، مشتریان، فروشندگان و شرکا به طور مکرر در بازه های زمانی بلندمدت مذاکره کنیم. در چنین شرایطی با این حال که ارتباطی سالم و بلندمدت را با شرکای مذاکره حفظ می نماییم، باید نتایج خوبی برای جناح خود به دست آوریم و بنابراین در دنیای امروز، نتیجه ی برد – برد به سرعت تنها نتیجه ی قابل قبول خواهد شد. بنا بر حدس من، شما نیز مایلید در بیشتر مذاکرات خود (اگر نگوییم همه ی مذاکرات) توافقی برد – برد داشته باشید و با پیشنهاداتی که در این کتاب یافت می شوند، شانس نتایج برد – برد در مذاکرات شما به صورت تصاعدی افزایش می یابند.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: مدیریت زمان
    نویسنده:
     برایان تریسی - brian tracy
    سال انتشار: 2014 میلادی
    ناشر: AMACOM Div American Mgmt Assn.
    تعداد صفحه: 138 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:

    در این کتاب بیست و یک روش که باعث می شود در هر روز کاری 2 ساعت وقت بیشتر داشته باشید آموزش داده شده است. موفقیت این تکنیک‌ها برای هزاران مدیر اثبات شده است و تا زمانی که چهار عامل معروف بهره‌وری را با خود داشته باشید، برای شما نیز موفقیت‌آمیز خواهد بود. مهمترین مطالب مطرح شده در کتاب «مدیریت زمان» عبارتند از: روش کنترل وقفه‌ها، ایمیل‌ها، جلسات و تماس‌های تلفنی، چهار عامل کلیدی بهره‌وری، اختصاص زمان برای کارهای با اولویت بالا، غلبه بر تعلل و به تعویق انداختن کارها، روش‌های واگذاری و حذف کارها، و ده‌ها نکته کاربردی دیگر.
    تمام افراد موفق در زندگی از زمانشان به‌خوبی استفاده می‌کنند ، تمام افراد ناموفق و با عملکرد ضعیف در زندگی استفادهی ضعیفی از زمانشان دارند و از زمان به‌خوبی استفاده نمی‌کنند . یکی از مهم‌ترین قوانین موفقیت « ایجاد عادت‌های خوب و غلبه‌ آن‌ها بر شما» است . در این کتاب، شما خواهید آموخت که چگونه عادت‌های خوب ایجاد کنید و سپس اجازه دهید تا این عادت‌ها شمارا شکل دهند. خبرخوب اینکه مدیریت زمان یک مهارت مدیریتی است و تمام مهارت‌های مدیریتی را می‌توان آموخت . مدیریت زمان مانند دوچرخه‌سواری، تایپ کردن با صفحه‌کلید، یا ورزش کردن است . مدیریت زمان از روش‌ها، استراتژی‌ها و تکنیک‌ها تشکیل‌شده است .این مدیریت یک مجموعه مهارت است که شما می‌توانید یاد بگیرید، تمرین کنید و بااراده و تکرار تبحر پیدا کنید . مهم‌ترین و باارزش‌ترین کاری که در هر زمینه یا تخصصی انجام می‌دهید چیست؟ فکر کردن ! توانایی شما در اینکه بتوانید درباره کاری که می‌خواهید انجام دهید ،به‌خوبی فکر کنید ،تأثیر چشم‌گیری روی نتایج آینده شما دارد. بخش‌هایی از کارتان وجود دارد که در آنجا « تفکر آهسته» برای اینکه کارتان را به نحو احسن انجام دهید لازم است. هرروز 30 دقیقه یا بیشتر، اهداف،برنامه‌ها و پیشرفتتان را مرور کنید.بهترین زمان برای این کار صبح است .برای فکر کردن ،برنامه‌ریزی کردن ،رؤیاپردازی و خلق کردن وقت بگذارید. همه‌ مدیران فوق‌العاده و استثنایی وزنان و مردان کارآمد هرروز قبل از شروع آنچه می‌خواهند انجام دهند زمانی را به تفکر دقیق در مورد آن اختصاص می‌دهند. شما باید قبل از اقدام به هر کاری مطالعه و بررسی کنید، جوانب کار را بسنجید و درباره آن تعمق و فکر کنید.

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: مدیریت فرایندهای کسب و کار و کارت امتیازی متوازن
    نویسنده: رالف اسمیت
    ترجمه: مهرداد شرافت و مسعود اصلانی فر
    سال انتشار: 2008 میلادی
    تعداد صفحه: 250 صفحه  /  زبان: فارسی
    معرفی کتاب:
    شرکت‌های امروزی، شاید رقابتی‌ترین دوره تاریخ را پیش رو داشته باشند. افزایش هزینه‌ها و جهش تقاضاهای مشتری، ‌این اصل را به بنگاه‌ها یادآوری می‌کند که فرآیندهای داخلی بایستی با هدف بهبود بهروری و تخصیص بهینه منابع ارتقاء پیدا کند و غفلت از این موضوع، منجر به شکست در بازار رقابت خواهد شد. «مدیریت فرایند کسب و کار و کارت امتیازی متوازن» با استفاده از فرایندها به عنوان محرک‌های استراتژیک به مدیران نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند به طور شایسته‌ای از کارت امتیازی متوازن برای دستیابی و پایداری موفقیت استراتژیک حتی در تغییرات شدید محیط کسب و کار استفاده کنند. بهره‌گیری از یک رویکرد «کاربردی»‌با نمونه‌های مختلف، واقعی و در سطح جهانی به خوانندگان کمک می‌کند تا به شناسایی و نشانه‌گیری فرایندهای کلیدی بپردازند و از آنها در هدایت و پیشروی عملکرد استراتژیک شرکت خود بهره‌برداری کنند. مدیریت فرایند کسب و کار و کارت امتیازی متوازن» برای سازمان‌هایی نوشته شده است که یا سیستم مدیریت استراتژی کارت امتیازی متوازن را پیاده‌سازی نموده‌اند و یا در شرف پیاده‌سازی آن هستند. این کتاب آشکار می کند: چگونه فرایندهای یک شرکت می‌تواند به طور چشمگیری دچار دگرگونی شود، چگونه این فرایند‌ها با استراتژی کسب و کار یکپارچه گردد و همچنین بینش‌های مفیدی را نیز در تاکید بر پیوند بین فرایندها و استراتژی ارائه می‌دهد و ابزارهای مورد نیاز را برای ایجاد کارت امتیازی به عنوان ستون فقرات فرایندهای مدیریتی فراهم می‌نماید. جعبه ابزار، توصیه‌های اجرایی و ایده‌های مطرح شده دراین کتاب ارزشمند، پیامدهای چشمگیری را در مسیر عملکرد عملیاتی و پیشرفت استراتژی خواهد داشت. «مدیریت فرایند کسب و کار و کارت امتیازی متوازن» کتاب منحصر به فردی است که شکاف بین تئوری و عمل را پر می‌کند تا استفاده از فرایندها به عنوان ابزاری استراتژیک برای عملکرد در سطح جهانی تسهیل گردد. دنیای تغییر، چگونه فرایند می‌تواند استراتژی را پیش ببرد؟، فرایند استراتژیک، نقشه استراتژی، کارت امتیازی متوازن و ابتکارات استراتژیک از جمله مباحثی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

     

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: استراتژی اقیانوس آبی
    نویسنده: چان کیم و رنه مابورن - W. Chan Kim, ‎Renee Mauborgne
    سال انتشار: چاپ اول 2005 میلادی
    ناشر: Harvard Business Press
    تعداد صفحه: 257 صفحه  /  زبان: انگلیسی
    معرفی کتاب:
    در اولین سال انتشار کتاب استراتژی اقیانوس آبی یعنی سال 2005، بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت و تا کنون به بیش از 41 زبان دنیا ترجمه شده است. این کتاب همچنین به عنوان پرفروشترین کتاب The Wall Street Journal, Business Week و همچنین پرفروش­ترین کتاب­ در کشور زیر شناخته شده است: ایالات متحده امریکا، انگلستان، کانادا، ژاپن، ایتالیا، آلمان، امریکای لاتین، چین، کره، مالزی، لهستان، اسکاندیناوی، سنگاپور و تایوان. مولفین کتاب در گزینش برترین متفکرین سال 2007 در رتبه ششم قرار گرفته اند. در بیست و پنج سال گذشته، تمرکز اصلی تفکرات استراتژیک بر روی استراتژی­های رقابتی بوده و موضوع رقابت در مرکز توجه الگوهای تدوین استراتژی ریشه دوانده است. با چنین نگرشی، شگفت آور نیست که سازمان­ها به شکل ماهرانه­ای نحوه رقابت با یکدیگر را آموخته و از طریق تجزیه و تحلیل اصول اساسی ساختار اقتصادی­ که در حال حاضر درجریان است، یک جایگاه استراتژیک همانند تمایز، کاهش هزینه یا تمرکز را برای خود اتخاذ کنند. از این رو امروزه به اندازه یک زرادخانه ابزارها و چارچوب­های تحلیلی همانند مدل رقابتی پورتر بوجود آمده­اند که چراغ رقابت را در قلب استراتژی روشن می­کنند. اما واقعا باید اینگونه باشد؟ تحقیقات پروفسور چان کیم نشان می­دهد که پاسخ به این پرسش منفی است. اگرچه رقابت یک مسئله اساسی است، اما تمرکز بیش از حد بر روی استراتژی­های رقابتی باعث می­شود تا شرکت­ها و محققان یک جنبه بسیار مهم از استراتژی را نادیده گیرند. این جنبه مهم عبارت است از: آفرینش یک بازار جدید (یا یک فضای جدید در بازار فعلی) که در آن هیچ رقیبی وجود ندارد، و بدین ترتیب رقابت را بی معنی کردن. و این همان اقیانوس آبی است. در این کتاب، بازار جهانی به دو اقیانوس تشبیه شده است: اقیانوس­های آبی و اقیانوس­های قرمز. اقیانوس­های قرمز نماد کلیه صنایعی­اند که امروزه موجود بوده و شرکت ها در آن به رقابت می­پردازند. اقیانوس های قرمز در واقع بازارهای شناخته شده هستند. اقیانوس­های آبی، کلیه صنایعی هستند که درحال حاضر وجود ندارند. اینها فضاهای شناخته نشده بازار هستند.

     

     

    دانلود رایگان متن کامل کتاب

     

    عنوان کتاب: متن کامل قرآن کریم با رسم الخط هندی

    معرفی :

    قرآن کریم در خلال 23 سال، از بعثت تا رحلت پیامبر اکرم(ص) به صورت بخش‏هایی، به رسول گرامی وحی شده است و آن حضرت، آیات شریفه را قرائت می‏کردند و تعلیم می‏دادند. اکثر مسلمانان آیات قرآن را حفظ می‏کردند و بعضی نیز آیات را با وسایل و ابزار آن روز می‏نوشتند و نگهداری می‏کردند.افراد نخبه‏ ای که این کار را به طور دقیق و کامل انجام می‏دادند، به «کتاب وحی» معروف شدند که نام و شرح حال آن‏ها در کتاب‏های تاریخ اسلام ثبت است. 
    قرآن کریم در ابتدا با خط کوفی نوشته شده بود.این خط رفته رفته رشد کرد و به تکامل رسید.در قرن چهارم و پنجم هجری، خطهای ریحان، ثلث، نسخ و...اختراع شدند و کم‏کم خط کوفی به خط نسخ و مشابه آن تبدیل شد.خط نسخ برخلاف خط کوفی، خطی است نازک و علامت‏پذیر، و هر مقدار که علامت به آن افزوده شود، زیباتر جلوه می‏کند. در این مقطع زمانی بسیاری از علائم زینتی و سلیقه‏ای وارد خط قرآن شده است.نمونه این علائم را می‏توان در قرآن‏های خطی کهن در موزه‏ها و کتیبه‏های اطراف مساجد و محراب‏ها و در اطلس‏های خط مشاهده کرد. علائم زینتی، ابتدا به طور نامنظم، بی‏قاعده و فقط به تناسب خلوت و جلوت و زیبایی خط استفاده می‏شدند، ولی رفته رفته در هر قسم از بلاد اسلامی، حالت منسجم و هماهنگ به خود گرفت و به صورت شیوه و رسم الخط خاص آن خطه شناخته شد.
    رسم الخط شبه قاره هند، شیوه رایج در کشورهای جنوب آسیاست، مانند:هند، پاکستان، بنگلادش، افغانستان و استان‏های شرق ایران مانند سیستان و بلوچستان، شرق خراسان، هرمزگان و بعضی مناطق دیگر. در این شیوه، مثلا روی صداهای "ای" و "او" علامت سکون نوشته شده است.مانند: نوحیها، اوذینا و اتونی.
    مهمترین ویژگی که این رسم الخط نسبت به سایر رسم الخط های قرآن کریم دارد، تعیین رکوع های قرآن کریم با علامت "ع" می باشد. این رکوع ها بخش بندی خاصی از قرآن کریم است که مربوط به مباحث مرتبط و متشکل می باشد و خصوصا برای مطالعات علمی در قرآن کریم (نظیر تفسیر موضوعی قرآن کریم و برداشت های مدیریتی) بسیار کاربرد دارد.

     

    دانلود متن کامل جزء یک الی 19

    دانلود متن کامل جزء 20 الی 30

     


    Warning: Parameter 2 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/html/modules.php on line 39

    Warning: Parameter 3 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/html/modules.php on line 39

    معرفی

    کاربر گرامی؛
    خوش آمدید

                                            
    روح الله تولایی؛
    عضو هیأت علمی
    دانشگاه شهید بهشتی
    و دانشیار دانشگاه
    جامع امام حسین(ع)


    Warning: Parameter 2 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/html/modules.php on line 39

    Warning: Parameter 3 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/html/modules.php on line 39

    Warning: Parameter 2 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/html/modules.php on line 39

    Warning: Parameter 3 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home_N/tavallaei/domains/36.ir/public_html/templates/bluespace_joomina_ir/html/modules.php on line 39

    تمامی حقوق این سایت برای دکتر روح الله تولایی© محفوظ است